ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stałyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2013-05-20 13:26:08

Termin załatwienia

Niezwłocznie – ZAMELDOWANIA NALEŻY DOKONAĆ OSOBIŚCIE LUB PRZEZ PEŁNOMOCNIKA. W przypadku osoby nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych zameldowania dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub osoba sprawująca nad nią opiekę.

Osoba kontaktowa

Ewelina Mierzejewska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Janowiec Kościelny – Referat Organizacyjny – pokój 6

Telefon kontaktowy

89 626 20 48

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Sposób załatwienia

Po przyjęciu danych niezbędnych do zameldowania osobie wydawane jest zaświadczenie ważne przez okres 2 miesięcy od daty wystawienia.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowiec Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny

Wymagane Dokumenty

  1. Wypełniony i podpisany przez osobę meldująca się formularz meldunkowy „zgłoszenie pobytu stałego”, na formularzu tym fakt pobytu osoby pod oznaczonym adresem potwierdza swoim CZYTELNYM podpisem właściciel/najemca lokalu.

    (Wzór formularza – do pobrania w zał. nr 1. )

 

  1. Dowód osobisty osoby meldującej się (w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości). W przypadku małoletnich – odpis skrócony aktu urodzenia.

 

  1. Tytuł prawny do lokalu (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu). DO OKAZANIA ORYGINAŁ DOKUMENTU, NIE KSEROKOPIA.

 

Opłaty

Zameldowanie osobiście – bez opłat

    Zameldowanie przez pełnomocnika - 17 zł za udzielenie pełnomocnictwa.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo – brak opłaty.

Opłatę skarbową wnosi się:

- w kasie Urzędu lub

  • na rachunek bankowy

    Nr 14883410352004020011550016

    Bank Spółdzielczy Nidzica Oddział Janowiec Kościelny

Tryb odwoławczy

    Brak

Uwagi

istnieje możliwość "automatycznego" wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu,

- zameldowania można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego.

    (Wzór pełnomocnictwa – do pobrania w zał. 2.)

Podstawa prawna

    Sposobu wykonania obowiązku meldunkowego

    • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.)

    • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. 2012r. Poz. 1475)

    •  

    Udzielenia pełnomocnictwa:

    • art. 33 § 2 ustawy z dnia ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)

      Obowiązku zapłaty i wysokości opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa

 

  • art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 roku, poz. 1282) oraz ust. IV załącznika do tej ustawy.

 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony