ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESELDrukuj informacjęSprawa: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL

Szczegóły informacji

Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2009-11-30 08:36:34

Termin załatwienia

Niezwłocznie, nie dłużej niż do 30 dni (kpa)

Osoba kontaktowa

Ewelina Mierzejewska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Janowiec Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny 62 - pokój 2 (parter)

Telefon kontaktowy

tel. 089 626 20 48

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Sposób załatwienia

Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców  oraz rejestru PESEL  należy złożyć w formie pisemnej na druku (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r.)
-osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Janowiec Kościelny.
- za pośrednictwem operatora pocztowego
- w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
 

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowiec Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny 62

Wymagane Dokumenty

 
  1. Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców  oraz rejestru PESEL
  2. Dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
  4. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
  5. Dokumenty potwierdzające posiadanie interesu prawnego do uzyskania danych osobowych.
 

Czas realizacji

 Do 30 dni.

Opłaty

31 zł - opłata za udostępnienie danych jednostkowych. (Za jednostkowe dane należy rozumieć dane dotyczace jednej osoby. )
17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Janowiec Kościelny.

Podmioty, którym nieodpłatnie udostępnia się dane jednostkowe wymienione są w art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Osoby i jednostki, które wykażą interes prawny w uzyskaniu danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia są zwolnione z opłaty za udostępnienie danych jednostkowych.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
.

Tryb odwoławczy

Do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
 
 

Uwagi

 
Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem.
  1. Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu prawnego lub faktycznego.
  2. W przypadku powoływania się na interes prawny, wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych.
  3. W przypadku wskazania we wniosku interesu faktycznego, organ właściwy do udostępnienia danych występuje o uzyskanie zgody osoby, o której udostępnienie danych wystąpił wnioskodawca.   
  4. Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  5. Wniosek można złożyć bezpośrednio w urzędzie, przesłać pocztą  lub przekazać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  6. Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie i po złożeniu wniosku o udostępnienie danych.
  7. Dane z rejestru PESEL udostępnia Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 657).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018 r. poz. 1044 tj.)
  3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 570).
  4. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2523)
  5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców, oraz rejestru PESEL (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r. poz. 2482)
  6. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r. poz. 2096.).
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony