ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sporządzenie aktu urodzeniaDrukuj informacjęSprawa: Sporządzenie aktu urodzenia

Szczegóły informacji

Sporządzenie aktu urodzenia

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2009-08-28 11:38:54

Termin załatwienia

Niezwłocznie, jeżeli dokumenty zostaną złożone w urzędzie cywilnego miejsce urodzenia dziecka.

Osoba kontaktowa

Ewelina Olewnik

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywlinego w Janowcu Kościelnym

Telefon kontaktowy

089 626 20 48

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowiec Kościelny 13-111 Janowiec Kościelny

Wymagane Dokumenty


Wymagane dokumenty :

1. Zaświadczenie wystawione przez lekarza lub zakład służby zdrowia (druk zwany „Zgłoszenie urodzenia noworodka” lub zaświadczenie lekarskie, książeczkę zdrowia dziecka lub inny dokument potwierdzający urodzenie dziecka.

2.skrócony odpis aktu małżeństwa rodziców

3.skrócony odpis z aktu urodzenia matki (w przypadku, gdy matka jest panną)
4.skrócony odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwiązaniu małżeństwa (gdy matka jest rozwiedziona)
5.odpis skrócony aktu zgonu męża, (gdy matka jest wdową)

6. dowody osobiste rodziców ( do wglądu)

Opłaty

 sporządzenie aktu urodzenia jest zwolnione z opłaty skarbowej (cz. II, kol. 4, pkt 2 lit b., załącznika do ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej ( tj. Dz.U. Nr 225, poz. 1635).

bezpośrednio po sporządzeniu aktu urodzenia wydawane są bezpłatnie 3 egzemplarzy

Miejsce złożenia dokumentów :

- urząd stanu cywilnego miejsca urodzenia dziecka,

lub
- urząd stanu cywilnego miejsca zamieszkania rodziców lub jednego z nich.

- dla Gminy Janowiec Kościelny, Urząd Stanu Cywilnego w Janowcu Kościelnym ,

tel.(0-89) 626-20-48

Uwagi

Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce urodzenia dziecka.



Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie tego zdarzenia powinno nastąpić
w ciągu 3 dni. W takim wypadku sporządza się akt urodzenia z adnotacją, że dziecko nie żyło w momencie narodzin. Aktu zgonu nie wystawia się.


Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani:

  • ojciec dziecka albo inna osoba obecna przy porodzie,

  • lekarz lub położna,

  • matka dziecka, jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala.

Zgłoszenia dokonuje się ustnie.

Podstawa prawna

- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. Zmianami,

- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I

« powrót do poprzedniej strony