Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie MEN-u w roku 2012 programem będą objęci uczniowie rozpoczynający edukację szkolną w klasach I-IV szkoły podstawowej, klasach I-IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasie I szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, klasie IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasie IV ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klasie I liceum plastycznego lub klasie I albo VII ogólnokształcącej szkoły baletowej.
W tym roku zmianom mają ulec kryteria dostępu do pomocy. Zwiększony ma być próg dochodów na członka rodziny pozwalający na uzyskanie dofinansowania z Programu. Rodzice uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej i ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia będę mogli ubiegać się o pomoc, jeśli dochód na osobę w rodzinie nie będzie wyższy niż 504 zł netto na osobę (kryterium dochodowe zapisane w ustawie o świadczeniach rodzinnych). Rodzice uczniów pozostałych klas objętych Programem w dalszym ciągu będą mogli ubiegać się o pomoc jeśli dochód w rodzinie nie przekracza 351 zł netto na osobę (kryterium dochodowe zapisane w ustawie o pomocy społecznej).
Programem będą także objęci uczniowie słabo widzący, niesłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczęszczający w roku szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Zgodnie z planami dofinansowanie zakupu podręczników miałoby wynosić:
- 180 zł dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej oraz uczniów kl. I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, niepełnosprawnych uczniów klas I-III
- 210 zł dla uczniów klas IV szkoły podstawowej, niepełnosprawnych uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej IV-VI ogólnokształcacej szkoły muzycznej I stopnia lub kl. I-III ogólnokształcacej szkoły baletowej
- 325 zł dla niepełnosprawnych uczniów kl I – III gimnazjum oraz kl. II – III szkół ponadgimnazjalnych, dla uczniów kl. I szkół ponadgimnazjalnych, w klasach I-III ogółnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, w klasach I-III ogólnokształcacej szkoły sztuk pięknych, w klasach IV-VI ogólnokształcącej szkoły baletowej, IV ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, I kl. liceum plastycznego, kl. VII ogólnokształcącej szkoły baletowej.
Pomoc, o której mowa wyżej udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów), rodziców zastępczych, dyrektora szkoły, nauczyciela i pracownika socjalnego, należy złożyć do szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013.
Do wniosku należy załączyć:
- zaświadczenie o wysokości dochodów,
- jeżeli rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, wówczas zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej,
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej lub I klasy ogólnokształcacej szkoły muzycznej I stopnia , którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych, może złożyć zaświadczenie o korzystaniu z zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego,
- kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną,
- dowód zakupu podręczników do wysokości wartości pomocy. W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu zakupu podręczników jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (opiekuna prawnego, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników.
Wypłaty dokona Urząd Gminy, pod który podlega szkoła do której uczęszcza uczeń, na podstawie list sporządzonych przez dyrektorów szkół.
Wzory wniosków o pomoc na zakup podręczników można otrzymać w sekretariatach szkół do których będą uczęszczali uczniowie.
Wnioski dla uczniów uczęszczających do szkół na terenie gminy Janowiec Kościelny będą przyjmowane przez sekretariaty szkoły w Waśniewie-Grabowie oraz w Janowcu Kościelnym w terminie do 31 lipca 2012 roku
Dzieci uczące się poz gminą Janowiec Kościelny zgłaszają się do swoich szkół po wnioski i składają je zgodnie z wytycznymi danej szkoły.
Sporządziła:K.Rogalska