Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały

Wydział: Referat Organizacyjny

Ogłoszono dnia: 2013-05-20 13:26:08

Termin załatwienia

Niezwłocznie.

Osoba kontaktowa

Ewelina Mierzejewska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Janowiec Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny 62 - pokój 2 (parter)

Telefon kontaktowy

89 626 20 48

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Sposób załatwienia

W Urzędzie Gminy Janowiec Kościelny wypełnij druk "Zgłoszenie pobytu stałego” .

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowiec Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny 62 - pokój 2 (parter)

Wymagane Dokumenty

a. dowodzie osobistym lub paszporcie,
b. dokumencie potwierdzającym tytuł prawny do lokalu - do wglądu (w oryginale),
c. pisemnym pełnomocnictwie, jeżeli chcesz dokonać czynności zameldowania przez pełnomocnika.

Czas realizacji

Niezwłocznie

Opłaty

Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dotyczących realizacji obowiązku meldunkowego.
  1. 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt stały działa przez pełnomocnika).

    Opłaty należy dokonać przelewem , przekazem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Janowiec Kościelny.

    Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
 

Tryb odwoławczy

Brak, czynność materialno-techniczna.

Uwagi

1. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
2. Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na formularzu „Zgłoszenie pobytu stałego”.
3. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
4. W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
5. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
6. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
7. Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje zameldowanie. Zameldowania dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia. Zameldowanie na pobyt stały następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia, w miejscu stałego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa.
8. W przypadku dzieci urodzonych za granicą - po dokonaniu transkrypcji aktu urodzenia - rodzice dokonują zameldowania na podstawie wypełnionego formularza zgłoszenia pobytu stałego.
9. Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą wątpliwości, o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej. W tym trybie rozstrzygane są też wątpliwości co do stałego lub czasowego charakteru pobytu osoby pod deklarowanym adresem („Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej”).

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r. poz. 2096.).
2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. Z 2018r. poz.1382)
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r. poz. 1044 tj.)
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411)

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Janowiec Kościelny
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Ewelina Mierzejewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-01-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewelina Mierzejewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-20 13:24:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Ewelina Mierzejewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-05-20 13:26:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Ewelina Mierzejewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-24 10:43:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1172 raz(y)