INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH
Szczegóły informacji
INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH
Informacja ogłoszona dnia 2020-09-18 11:44:36 przez Zofia Wielgus
Akapit nr 1 - brak tytułu
INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH
Od 1 kwietnia 2012 r. (tj. z dniem wejścia w życie ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (zwana „osobą uprawnioną”) ma prawo do:
• skorzystania z usług tłumacza języka migowego,
• załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej,
• kontaktu z urzędem za pomocą udostępnionych usług pozwalających na komunikowanie się.
ŚRODKI WSPIERAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ
W Urzędzie Gminy Janowiec Kościelny ostępne są następujące usługi wspierające komunikowanie się:
• poczta elektroniczna –
• faks – tel. 89 626 21 86
• elektroniczna skrzynka podawcza- www.epuap.gov.pl
• telefonicznie, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 89 626 20 02
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO
Urząd zatrudnia pracownika posługującego się językiem migowym.
Osoba uprawniona ma prawo skorzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika (tłumacza SKOGN – systemów komunikowania osób głuchoniemych przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Janowiec Kościelny. W tym celu na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem osoba zainteresowana pomocą tłumacza powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa tłumacza przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
Osoba uprawniona ma prawo skorzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika (tłumacza SKOGN – systemów komunikowania osób głuchoniemych przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Janowiec Kościelny. W tym celu na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem osoba zainteresowana pomocą tłumacza powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa tłumacza przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
JAK DOKONAĆ ZGŁOSZENIA?
Aby skorzystać z usług Urzędu, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN lub środków wspierających komunikowanie się), należy co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem wypełnić formularz zgłoszeniowy i po wypełnieniu odesłać jedną z wybranych metod:
1. pisemnie na adres: Urząd Gminy Janowiec Kościelny, 13-111 Janowiec Kościelny 62
2. faksem – tel. 89 626 21 86
3. telefonicznie, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 89 626 20 02
4. pocztą elektroniczną – e-mail:
5. za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej- www.epuap.gov.pl
6. lub dostarczyć osobiście – Urząd Gminy Janowiec Kościelny, 13-111 Janowiec Kościelny 62 (sekretariat)
ZAŁATWIANIE SPRAWY PRZY POMOCY OSOBY PRZYBRANEJ
Osoba uprawniona w celu komunikowania się z urzędem może korzystać z pomocy osoby przybranej, tzn. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu porozumiewania się w załatwieniu spraw w Urzędzie Gminy..
Telefoniczną informację o usłudze można uzyskać pod numerem telefonu: 89 626 20 02
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Janowiec Kościelny |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-09-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Zofia Wielgus |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-09-18 11:44:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Zofia Wielgus |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-09-18 11:44:36 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Zofia Wielgus |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-09-25 08:33:50 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1165 raz(y) |