ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WYKREŚLENIE WPISU Z REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCHDrukuj informacjęSprawa: WYKREŚLENIE WPISU Z REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH

Szczegóły informacji

WYKREŚLENIE WPISU Z REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH

Wydział: Referat Oświaty, Sportu i Rekreacji

Ogłoszono dnia: 2012-12-18 19:02:05

Termin załatwienia

Wykreślenie wpisu – 7 dni. Zaświadczenie o dokonaniu wpisu - bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.

Osoba kontaktowa

Karina Rogalska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Janowcu Kościelnym – Referat Oświaty, pokój nr 8

Miejsce złożenia dokumentów – Sekretariat Urzędu Gminy w Janowcu Kościelnym pokój nr 4

Telefon kontaktowy

089 62 62 499

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Miejsce odbioru

pokój nr 8

Wymagane Dokumenty

KROK 1. Złożenie pisemnego wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Wnioskodawca składa do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta pisemny wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

 

Wnioskodawca może złożyć wniosek w urzędzie gminy. W takim przypadku wymaga się od wnioskodawcy wskazania właściwego organu do którego wniosek jest kierowany. Urząd gminy przekazuje wniosek wraz z załącznikami do wskazanego organu.

KROK 2. Weryfikacja formalna wniosku

1. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta sprawdza czy wniosek jest wypełniony poprawnie.

W przypadku, gdy wniosek o wykreślenie wpisu z rejestru nie spełnia warunków formalnych wójt, burmistrz lub prezydent miasta wzywa wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.

W przypadku nieusunięcia braków w wyznaczonym terminie wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.

W przypadku usunięcia braków następuje ponowna weryfikacja wniosku.

KROK 3. Wydanie decyzji administracyjnej o wykreśleniu wpisu

W przypadku pozytywnej weryfikacji formalnej wniosku wójt, burmistrz lub prezydent miasta wydaje decyzję o wykreśleniu wpisu.

 

Uwaga:

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany do przekazania drogą elektroniczną do CEIDG, niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po prawomocnym rozstrzygnięciu sprawy, której dotyczą, informacji o wykreśleniu wpisu z rejestru działalności regulowanej wraz z podaniem daty uprawomocnienia i znaku sprawy.

Tryb odwoławczy

Od niniejszej procedury istnieje procedura odwoławcza przewidziana w art. 127 k.p.a. na podstawie, której podmiot, któremu odmówiono wpisu do rejestru może w terminie 14 dni odwołać się do organu administracji publicznej wyższego stopnia albo - gdy organem prowadzącym rejestr działalności regulowanej jest minister lub samorządowe kolegium odwoławcze - zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Podstawa prawna

Ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3



Art. 27.

1. Rejestr prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

2. Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej gminy prowadzącej rejestr.

3. Rejestr zawiera:

1) nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

2) numer NIP i REGON podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;

3) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

Art. 32.

Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:

1) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;

(…)

Art. 33.

(...)

4. Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.

(...)

Art. 34.

Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.


Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej



Art. 37.

(…)

2. CEIDG udostępnia następujące informacje o przedsiębiorcach i innych podmiotach:

1) o uzyskaniu, cofnięciu, utracie i wygaśnięciu uprawnień wynikających z koncesji;

2) o uzyskaniu, cofnięciu, utracie i wygaśnięciu uprawnień wynikających z zezwolenia lub licencji;

3) o wpisie do rejestru działalności regulowanej, zakazie wykonywania działalności określonej we wpisie oraz o wykreśleniu z rejestru.

(…)

5. Informacje, o których mowa w ust. 2, przekazywane są do CEIDG przez odpowiednie organy koncesyjne, organy prowadzące rejestry działalności regulowanej oraz organy właściwe do spraw zezwoleń i licencji, niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po prawomocnym rozstrzygnięciu sprawy, której dotyczą, wraz z podaniem daty uprawomocnienia i znaku sprawy. Jeżeli sprawa była rozstrzygana w drodze decyzji, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, organy te przekazują informacje niezwłocznie, nie później niż dnia następnego po dniu nadania rygoru natychmiastowej wykonalności. CEIDG udostępnia te informacje niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego po dniu ich otrzymania.

6. Dane i informacje o przedsiębiorcach wpisanych do CEIDG po upływie 6 miesięcy od dnia wykreślenia są archiwizowane i udostępniane na pisemny wniosek.

Przepis ten nie dotyczy firmy przedsiębiorcy i daty wykreślenia.

(…)


Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego



Art. 217. § 1. Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na żądanie osoby ubiegającej się

o zaświadczenie.

§ 2. Zaświadczenie wydaje się, jeżeli:

1)urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa,

2)osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

§ 3. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

§ 4. Zaświadczenie wydaje się w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie.

Art. 218. § 1. W przypadkach, o których mowa w art. 217 § 2 pkt 2, organ administracji publicznej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się

w jego posiadaniu.

§ 2. Organ administracji publicznej, przed wydaniem zaświadczenia, może przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.


Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Janowiec Kościelny
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Karina Rogalska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-12-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Karina Rogalska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-12-18 19:01:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Karina Rogalska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-12-18 19:02:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Karina Rogalska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-12-18 19:02:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1190 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony