ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: PODATEK LEŚNY OD OSÓB PRAWNYCHDrukuj informacjęSprawa: PODATEK LEŚNY OD OSÓB PRAWNYCH

Szczegóły informacji

PODATEK LEŚNY OD OSÓB PRAWNYCH

Wydział: Referat Finansowo - Podatkowy

Ogłoszono dnia: 2012-01-13 09:40:54

Termin załatwienia

Do 30 dni po otrzymaniu podania wystawiana jest decyzja .

Osoba kontaktowa

Anna Jabłońska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Janowiec Kościelny – Referat Finansowo Podatkowy , pokój nr. 2
Miejsce złożenia dokumentów sekretariat pokój nr. 4.

Telefon kontaktowy

896262054

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowic Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny

Wymagane Dokumenty

W  ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosi obowiązek podatkowy. Należy złożyć  deklarację w sprawie podatku leśnego DL-1  oraz niżej wymienione dokumenty
1.Akt notarialny  
2.Umowę dzierżawy lasu
3.Oświadczenie o wieku drzewostanu

Czas realizacji

Do  30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku .

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu , który wydał decyzję ( odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy w godzinach pracy Urzędu lub za pośrednictwem poczty).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi

1.Na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym organ podatkowy może :
-odroczyć lub rozłożyć na raty  termin płatności podatku- Podstawa prawa  art.67a §. 1 pkt1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2005 Nr. 8 poz.60ze.zm).
- wniosek o powyższe należy złożyć  przed terminem płatności raty w sekretariacie Urzędu Gminy
2. Można odroczyć lub rozłożyć  na raty zaległości podatkowe  z odsetkami za zwłokę .
3. Zaległości podatkowe z tytułu podatku leśnego , odsetki za zwłokę można umorzyć.
Podstawa prawna  art.67a §. 1 pkt3 ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa  (Dz.U. z 2005 Nr.8 poz.60 ze zm.).
-wniosek o umorzenie  składa się w sekretariacie Urzędu Gminy po terminie płatności raty podatku.
4.W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie . Należność  winna być uregulowana w terminie 7 dni .W przypadku dalszego uchylenia się od zapłaty wystawia się z tytułu wykonawczy przesłany do właściwego Urzędu skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych .
5. Termin płatności podatku leśnego określa art. 6 ust.5 pkt.3 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym. podatek płatny jest w ratach proporcjonlanych do czasu trwania obowiązku podatkowego obliczony w deklaracji do dnia 15 każdego miesiąca.

6. Wpłaty można dokonywać  na konto Urzędu Gminy w Janowcu Kościelnym  BS Nidzica oddz. Janowiec Kościelny 14883410352004020011550016.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz.U.Nr.200poz 1682) .Do celów podatku leśnego na 2012 rok obowiązuje średnia sprzedaż drewna ogłoszona w komunikacie Prezesa GUS z dnia 20 października 2011 roku (MP. z 2011r Nr.95 poz.970) cena wynosi 186,68.
 
UWAGA:
Ministerstwo Finansów poinformowało na stronie https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/zmiany-w-prawie/nowe-formularze-podatkow-lokalnych/  o nowych wzorach deklaracji i informacji dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
 
Od 1 lipca 2019 r. obowiązują jednolite wzory deklaracji i informacji na podatki lokalne: podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny.
 
Formularze deklaracji i informacji są dostępne na stronie podatki.gov.pl
 
Składanie deklaracji i informacji w formie elektronicznej od 1 lipca 2019 r. jest możliwe za pośrednictwem strony epuap.gov.pl
Informacje i deklaracje, które powinny zostać złożone do końca czerwca 2019 r. oraz korekty deklaracji i informacji złożonych do tej daty należy składać z wykorzystaniem dotychczasowych formularzy, których wzory zostały określone uchwałą rady gminy.
 
W Dzienniku Ustaw z 2019 r. poz. 1105 zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny. Wzory obowiązują od 01.07.2019 roku.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Janowiec Kościelny
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Jabłońska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Jabłońska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-12 12:39:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Jabłońska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-13 09:40:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Jabłońska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-07-11 09:52:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1300 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony