ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-07-17 10:02:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 

Wydanie dowodu osobistego w przypadku upływu terminu jego ważności, zniszczenia, zagubienia, zmiany danych.



Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu ,
2. Załączniki:

  • Dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50 cm x 4,50 cm (fotografia powinna być aktualna, wyraźna, przedstawiająca osobę bez nakrycia głowy, bez okularów z ciemnymi szkłami, głowa w lewym półprofilu, z widocznym lewym uchem, równomiernie oświetlona twarz),

  • osoba z nabytymi lub wrodzonymi wadami wzroku moze załączyć do wniosku fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - fotografie przedstawiające osobę z nakryciem głowy.  Dokumentem poświadczajacym uprawnienie do załączenia fotografii z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o niepełnośprawności , a dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączenia fotografii z nakryciem głowy jest zaświadczenie o przynalezności do wspólnoty wyznaniowej.

  • dowód uiszczenia opłaty w wysokości 30,- zł za wydanie dowodu osobistego,

  • odpis skrócony aktu urodzenia (jeśli akt został sporządzony poza USC Janowiec Kościelny), ewentualnie;

  • odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku,

  • poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa (okazywany na żądanie organu, jeśli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby).

    3. Dokument stwierdzający tożsamość podlegający wymianie,
    4. Zameldowanie na pobyt stały w gminie Janowiec Kościelny, 5. dokument będacy podstawą zminy dokumentu np. Decyzja o zmianie nazwiska, akt małżęństwa, potwierdzenie zameldowania na pobyt stały na terenie gminy Janowiec Kościelnym

    Opłaty:
    30,00 zł - wpłata w kasie Urzędu za dowód osobisty,
    (Dz. Nr 105 z dnia 30.11.2000r., poz. 1110)

    Miejsce złożenia dokumentów:
    Urząd Gminy Janowiec Kościelny – Referat Organizacyjny,

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, pokój nr 6.

tel. : (0-89) 626-20-48


Termin załatwienia sprawy
Wydanie dowodu tożsamości- 1 miesiąc

Uwagi:

  • Składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego i jego odbiór musi nastąpić osobiście.

  • Osoby w wieku 13-18 lat ubiegające się o wydanie dowodu osobistego, składają wniosek i odbierają dowód osobisty w obecności swego rodzica lub opiekuna prawnego, który również podpisuje wniosek.

  • W razie zmiany danych w dowodzie osobistym, należy wystąpić o jego wymianę w terminie 14 dni od momentu zaistnienia zmiany.

  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w jednostce prowadzącej sprawę.

Dowód osobisty podlega wymianie w razie: zmiany danych osobowych, zmiany stanu cywilnego, uszkodzenia lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby, upływu okresu ważności dowodu osobistego.

Podstawa prawna:
Art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zmianami) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U.09.47.384)

 WNIOSEK DO POBRANIA:

« powrót do poprzedniej strony