ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-07-17 08:17:29 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 

Sporządzenie aktu zgonu

 

 

Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu, w razie choroby zakaźnej w ciągu 24 godzin.


Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.

3. Książeczka wojskowa (mężczyźni do 50 roku życia)

Opłaty:

sporządzenie aktu zgonu jest zwolnione z opłaty skarbowej (cz. II, kol. 4, pkt 2 lit b., załącznika do ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej ( tj. Dz.U. Nr 225, poz. 1635).

bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu wydawane są bezpłatnie 3 egzemplarzy

Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- dla Gminy Janowiec Kościelny, Urząd Stanu Cywilnego w Janowcu Kościelnym

tel.(0-89) 626-20-48 ,


Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie

Uwagi:
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami,
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I

WNIOSEK DO POBRANIA:

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony