ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-09-18 12:23:03 przez Zofia Wielgus

Akapit nr - brak tytułu

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Janowiec Kościelny

Urząd Gminy janowiec Kościelny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej bip.powiatnidzicki.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019r. poz. 848) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Janowiec Kościelny.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków,
  • część dokumentów PDF została opublikowana bez warstwy tekstowej,
  • brak audio deskrypcji dla publikowanych materiałów,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Piotr Szempliński.
  • E-mail:
  • Telefon: 89 626 20 02

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Janowiec Kościelny
  • Adres: 13-111 Janowiec Kościelny 62
  • E-mail:
  • Telefon: 89 626 20 02

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Janowiec Kościelny, 13-111 Janowiec Kościelny 62:

  • Do budynku prowadzą dwa wejścia,
  • Do wejścia głównego prowadzą schody zaopatrzone z obu stron w barierki ułatwiające wejście na parter budynku,
  • Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze,
  • W budynku nie ma podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
  • W budynku nie ma windy,
  • Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich proszone są o kontakt telefoniczny pod numerem: 089 626 20 02, gdzie zostanie wyznaczony i umówiony urzędnik właściwy do obsługi,
  • Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku,
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • W Urzędzie nie ma pętli edukacyjnych,
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększanym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

  1. Strona aktualizowana jest na bieżąco.
  2. Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):
    • [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności
    • [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne
    • [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści
    • [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka
    • [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe
  3. Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
    • Google Chrome v 85.x v lewy ALT + [litera_skrótu]
    • Mozilla Firefox v 80.x v lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu]
    • Internet Explorer v 11.X v lewy ALT + [litera_skrótu]
    • Opera 67.X v lewy ALT + [litera_skrótu]
Oprócz powyższych skrótów w każdej z przeglądarek działa oczywiście pojedynczy przeskok który uruchamiamy wciskając przycisk TAB
 

Inne informacje i oświadczenia

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl (http://www.rpo.gov.pl)

 

« powrót do poprzedniej strony