ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI OD OSÓB FIZYCZNYCHDrukuj informacjęSprawa: PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI OD OSÓB FIZYCZNYCH

Szczegóły informacji

PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI OD OSÓB FIZYCZNYCH

Wydział: Referat Finansowo - Podatkowy

Ogłoszono dnia: 2012-01-13 09:40:46

Termin załatwienia

Do 30 dni po otrzymaniu podania wystawiana jest decyzja .

Osoba kontaktowa

Anna Jabłońska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Janowiec Kościelny – Referat Finansowo Podatkowy , pokój nr. 2
Miejsce złożenia dokumentów sekretariat pokój nr. 4.

Telefon kontaktowy

896262054

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowic Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny

Wymagane Dokumenty

Wymagane dokumenty
 W ciągu 14 dni od zaistnienia zdarzenia należy zgłosić obowiązek podatkowy – Należy załączyć:
1. Akt notarialny
2. Informacja w/s podatku od nieruchomości zał. JN-1

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu , który wydał decyzję ( odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy w godzinach pracy Urzędu lub za pośrednictwem poczty).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie

Uwagi

na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym organ podatkowy może :
-odroczyć lub rozłożyć na raty  termin płatności podatku- Podstawa prawa  art.67a §. 1 pkt1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2005 Nr. 8 poz.60ze.zm).
- wniosek o powyższe należy złożyć  przed terminem płatności raty w sekretariacie Urzędu Gminy
2. Można odroczyć lub rozłożyć  na raty zaległości podatkowe  z odsetkami za zwłokę .
3. Zaległości podatkowe z tytułu podatku od nieruchomości  , odsetki za zwłokę można umorzyć.
Podstawa prawna  art.67a §. 1 pkt3 ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa  (Dz.U. z 2005 Nr.8 poz.60 ze zm.).
-wniosek o umorzenie  składa się w sekretariacie Urzędu Gminy po terminie płatności raty podatku.
4.W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie . Należność  winna być uregulowana w terminie 7 dni .W przypadku dalszego uchylenia się od zapłaty wystawia się z tytułu wykonawczy przesłany do właściwego Urzędu skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych .
5. Termin płatności podatku leśnego- wymienione w decyzji podatkowej :
I rata do 15 marca każdego miesiąca
II rata do 15 maja każdego miesiąca
III rata do 15 września każdego miesiąca
IV rata do 15 listopada każdego miesiąca
lub w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji ustalającej wysokość podatku od nieruchomości.
6. Wpłaty można dokonywać w kasie Urzędu : poniedziałek – piątek od 7.30- 13.30 , u inkasentów (sołtysów ) lub na konto Urzędu Gminy w Janowcu Kościelnym (Nr. konta podany jest w decyzji podatkowej) BS Nidzica oddz. Janowiec Kościelny 14883410352004020011550016.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym ( dz. u. z 2006poz.969 ze zm.)
2. Uchwała Nr IV/8/10 Rady Gminy Janowiec Kościelny z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie podatku od nieruchomości na 2011 r (pobierz) 
3. Uchwała  Nr. XII/91/11 Rada Gminy Janowiec Kościelny z dnia 30 listopada 2011 (pobierz)
4. Uchwała nr XIII/108/11 Rady Gminy Janowiec  Kościelny z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/91/11 Rady Gminy Janowiec Kościelny z dnia 30 listopada 2011 r. w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2012 .(pobierz)
 
UWAGA:
Ministerstwo Finansów poinformowało na stronie https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/zmiany-w-prawie/nowe-formularze-podatkow-lokalnych/  o nowych wzorach deklaracji i informacji dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
 
Od 1 lipca 2019 r. obowiązują jednolite wzory deklaracji i informacji na podatki lokalne: podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny.
 
Formularze deklaracji i informacji są dostępne na stronie podatki.gov.pl
 
Składanie deklaracji i informacji w formie elektronicznej od 1 lipca 2019 r. jest możliwe za pośrednictwem strony epuap.gov.pl
Informacje i deklaracje, które powinny zostać złożone do końca czerwca 2019 r. oraz korekty deklaracji i informacji złożonych do tej daty należy składać z wykorzystaniem dotychczasowych formularzy, których wzory zostały określone uchwałą rady gminy.
 
W Dzienniku Ustaw z 2019 r. poz. 1105 zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny. Wzory obowiązują od 01.07.2019 roku.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Janowiec Kościelny
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Jabłońska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Jabłońaks
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-13 09:15:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Jabłońska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-13 09:40:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Jabłońska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-07-11 09:54:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1460 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony