ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: PODATEK LEŚNY OD OSÓB FIZYCZNYCHDrukuj informacjęSprawa: PODATEK LEŚNY OD OSÓB FIZYCZNYCH

Szczegóły informacji

PODATEK LEŚNY OD OSÓB FIZYCZNYCH

Wydział: Referat Finansowo - Podatkowy

Ogłoszono dnia: 2012-01-13 09:40:52

Termin załatwienia

Do 30 dni po otrzymaniu podania wystawiana jest decyzja .

Osoba kontaktowa

Anna Jabłońska

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy Janowiec Kościelny – Referat Finansowo Podatkowy , pokój nr. 2
Miejsce złożenia dokumentów sekretariat pokój nr. 4

Telefon kontaktowy

896262054

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowic Kościelny
13-111 Janowiec Kościelny

Wymagane Dokumenty

W  ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosi obowiązek podatkowy – złożyć informację w/s podatku leśnego IL-1
Należy załączyć:
1.Akt notarialny  
2.Umowę dzierżawy lasu
3.Oświadczenie o wieku drzewostanu

Czas realizacji

Do  30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku .

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu , który wydał decyzję ( odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy w godzinach pracy Urzędu lub za pośrednictwem poczty).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie

Uwagi

1.Na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym organ podatkowy może :
-odroczyć lub rozłożyć na raty  termin płatności podatku- Podstawa prawa  art.67a §. 1 pkt1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2005 Nr. 8 poz.60ze.zm).
- wniosek o powyższe należy złożyć  przed terminem płatności raty w sekretariacie Urzędu Gminy
2. Można odroczyć lub rozłożyć  na raty zaległości podatkowe  z odsetkami za zwłokę .
3. Zaległości podatkowe z tytułu podatku leśnego , odsetki za zwłokę można umorzyć.
Podstawa prawna  art.67a §. 1 pkt3 ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa  (Dz.U. z 2005 Nr.8 poz.60 ze zm.).
-wniosek o umorzenie  składa się w sekretariacie Urzędu Gminy po terminie płatności raty podatku.
4.W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie . Należność  winna być uregulowana w terminie 7 dni .W przypadku dalszego uchylenia się od zapłaty wystawia się z tytułu wykonawczy przesłany do właściwego Urzędu skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych .
5. Termin płatności podatku leśnego- wymienione w decyzji podatkowej :
I rata do 15 marca każdego miesiąca
II rata do 15 maja każdego miesiąca
III rata do 15 września każdego miesiąca
IV rata do 15 listopada każdego miesiąca
6. Wpłaty można dokonywać w kasie Urzędu : poniedziałek – piątek od 7.30- 13.30 , u inkasentów (sołtysów ) lub na konto Urzędu Gminy w Janowcu Kościelnym (Nr. konta podany jest w decyzji podatkowej) BS Nidzica oddz. Janowiec Kościelny 14883410352004020011550016.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym (Dz.U.Nr.200poz 1682) .Do celów podatku leśnego na 2012 rok obowiązuje średnia sprzedaż drewna ogłoszona w komunikacie Prezesa GUS z dnia 20 października 2011 roku (MP. z 2011r Nr.95 poz.970) cena wynosi 186,68.
 
UWAGA:
Ministerstwo Finansów poinformowało na stronie https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/zmiany-w-prawie/nowe-formularze-podatkow-lokalnych/  o nowych wzorach deklaracji i informacji dotyczących podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
 
Od 1 lipca 2019 r. obowiązują jednolite wzory deklaracji i informacji na podatki lokalne: podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny.
 
Formularze deklaracji i informacji są dostępne na stronie podatki.gov.pl
 
Składanie deklaracji i informacji w formie elektronicznej od 1 lipca 2019 r. jest możliwe za pośrednictwem strony epuap.gov.pl
Informacje i deklaracje, które powinny zostać złożone do końca czerwca 2019 r. oraz korekty deklaracji i informacji złożonych do tej daty należy składać z wykorzystaniem dotychczasowych formularzy, których wzory zostały określone uchwałą rady gminy.
 
W Dzienniku Ustaw z 2019 r. poz. 1105 zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny. Wzory obowiązują od 01.07.2019 roku.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Janowiec Kościelny
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anna Jabłońska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Jabłońska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-12 12:56:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Jabłońska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-13 09:40:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Jabłońska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-07-11 09:53:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1277 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony