ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego

Szczegóły informacji

Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2009-08-28 12:14:26

Termin załatwienia

- Niezwłocznie.

Osoba kontaktowa

Ewelina Mierzejewska

Miejsce załatwienia

- urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
- dla Gminy Janowiec Kościelny, Urząd Stanu Cywilnego w Janowcu Kościelnym ,

Telefon kontaktowy

tel.(0-89) 626-20-48 ,

Adres e-mail

gmina@janowiec.com.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy Janowiec Kościelny 13-111 Janowiec Kościelny

Wymagane Dokumenty

1. Podanie o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.

Opłaty

zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 24 zł., cz. II, kol. 2, pkt.1 ppkt 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).

Uwagi

- Zaświadczenia o tym, że księgi stanu cywilnego zaginęły lub uległy zniszczeniu nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego stwierdza, że księga danego rodzaju i określonego rocznika w danym urzędzie stanu cywilnego zaginęła lub uległa zniszczeniu.
- Wnioskodawca ubiegający się o takie zaświadczenie powinien uprawdopodobnić, że w utraconej księdze znajdował się akt dotyczący określonej osoby.
- O wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego można zwrócić się drogą korespondencyjną, przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia wraz z uiszczeniem wymaganej opłaty skarbowej.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której zaświadczenie dotyczy, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego może być także wydane na wniosek innych zainteresowanych osób.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz. 180 z późn. zmianami),

Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2006r., Nr 225, poz. 1635Z późn. zm. )

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Janowiec Kościelny
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Ewelina Mierzejewska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-08-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewelina Mierzejewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-08-28 12:14:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Ewelina Mierzejewska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-08-28 12:14:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Ewelina Mierzejewska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-11-25 13:36:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1034 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony