ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH

Akapit nr 1 - brak tytułu

INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH

Od 1 kwietnia 2012 r. (tj. z dniem wejścia w życie ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (zwana „osobą uprawnioną”) ma prawo do:
• skorzystania z usług tłumacza języka migowego,
• załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej,
• kontaktu z urzędem za pomocą udostępnionych usług pozwalających na komunikowanie się.
ŚRODKI WSPIERAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

W Urzędzie Gminy Janowiec Kościelny ostępne są następujące usługi wspierające komunikowanie się:
• poczta elektroniczna –
• faks – tel. 89 626 21 86
• elektroniczna skrzynka podawcza- www.epuap.gov.pl 
• telefonicznie, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 89 626 20 02
 
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO
 
Urząd zatrudnia pracownika posługującego się językiem migowym.
Osoba uprawniona ma prawo skorzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika (tłumacza SKOGN – systemów komunikowania osób głuchoniemych przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Janowiec Kościelny. W tym celu na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem osoba zainteresowana pomocą tłumacza powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa tłumacza przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.
 
JAK DOKONAĆ ZGŁOSZENIA?

Aby skorzystać z usług Urzędu, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN lub środków wspierających komunikowanie się), należy co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem wypełnić formularz zgłoszeniowy i po wypełnieniu odesłać jedną z wybranych metod:
1. pisemnie na adres: Urząd Gminy Janowiec Kościelny, 13-111 Janowiec Kościelny 62
2. faksem – tel. 89 626 21 86
3. telefonicznie, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 89 626 20 02
4. pocztą elektroniczną – e-mail:
5. za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej- www.epuap.gov.pl
6. lub dostarczyć osobiście – Urząd Gminy Janowiec Kościelny, 13-111 Janowiec Kościelny 62  (sekretariat)
 
ZAŁATWIANIE SPRAWY PRZY POMOCY OSOBY PRZYBRANEJ

Osoba uprawniona w celu komunikowania się z urzędem może korzystać z pomocy osoby przybranej, tzn. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu porozumiewania się w załatwieniu spraw w Urzędzie Gminy..
Telefoniczną informację o usłudze można uzyskać pod numerem telefonu: 89 626 20 02

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Janowiec Kościelny
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-09-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Zofia Wielgus
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-09-18 11:44:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Zofia Wielgus
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-09-18 11:44:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Zofia Wielgus
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-09-25 08:33:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
386 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »